برگزاری مراسم چهلمین روز شهادت رئیس‌جمهور شهید در مشهد + فیلم و عکس آغاز عملیات اجرایی بهسازی و نوسازی گذر تاریخی نوغان مشهد گذری بر تاریخ قدیمی‌ترین هتل مشهد | «پارس» با پنجره‌هایی رو به ارگ قدیم تصادف مرگ‌بار کامیونت با موتورسیکلت در محور چناران-مشهد (۱۱ تیر ۱۴۰۳) صدور بیش از ۱۵۹ هزار مجوز بهره‌برداری از غرف بازار‌های سیار شهرداری مشهد اعلام نرخنامه مصوب عکس پرسنلی اتحادیه عکاسان و فیلمبرداران مشهد تأمین ۱۰۰ لیتربرثانیه آب موردنیاز فضای سبز مناطق غربی مشهد در یکصدوهفدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس چه گذشت؟ (۱۱ تیر ۱۴۰۳) | تقدیر شورا از عملکرد شهرداری مشهد در برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری درباره کوچه تاریخی «وحدت» مشهد | عبور از تاریخ کوچه شرکت «کانتور» ترافیک سنگین در اطراف میدان آزادی و بزرگراه شهید چراغچی | سرعت بالا، جان راکب موتورسیکلت را گرفت (۱۱ تیر ۱۴۰۳) کیفیت هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد امروز سالم است (۱۱ تیر ۱۴۰۳) اعمال‌قانون ۱۳۴۸ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۶۰ نفر در تصادفات مصدوم شدند (۱۱ تیر ۱۴۰۳) بررسی گلایه‌های مشهدی‌ها درباره وضعیت پروژه‌های ناتمام پایانه مسافربری مراسم چهلم شهدای خدمت در مشهد | برگزاری مراسم چهلم شهدای خدمت، فرصتی برای تبیین دستاورد‌ها و خدمات شهید جمهور ضارب نگهبان بوستان خورشید مشهد روانه زندان شد رونمایی از گواهینامه بین‌المللی مدیریت زیست‌محیطی ایزو ۱۴۰۰۱-۲۰۱۵ توسعه کارخانه نوآوری و مراکز نوآوری شهری از اهداف زیرساختی این حوزه مدیریت شهری مشهد است شهروند خبرنگار | درخواست بازگشایی سرویس بهداشتی بوستان شقایق مشهد + پاسخ سلیمی: سایت بانوان بوستان «وحدت» مشهد بازطراحی می‌شود شهردار مشهد: ۱۳۵ میلیارد تومان برای ساخت ایستگاه‌های جدید آتش‌نشانی اختصاص یافته است مطالبه شهروندان برای دیواره‌سازی حاشیه کانال آب سیس‌آباد مشهد
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

شهر دانش بنیان

  • کد خبر: ۱۱۲۲۵۵
  • ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۸
شهر دانش بنیان
دکتر محمدجواد مشیری - مدیرعامل سازمان‌سامان‌دهی مشاغل شهری شهرداری مشهد

در سال‌های گذشته شعار سال حول محور اقتصاد و تولید ابلاغ می‌شد و امسال موضوع دانش بنیان و اشتغال نیز به این موضوعات مهم اضافه شده است. این راهبرد به شکل عمیقی در این چندسال بر الگو‌های شهرنشینی، فعالیت‌های انسانی و سبک زندگی تأثیرگذار بوده و هست؛ چنانکه چالش‌های جهانی‌شدن، اقتصاد دانش بنیان، جامعه شبکه ای، تغییرات آب وهوایی، فناوری‌های ارتباطات و اطلاعات، فناوری‌های حمل ونقل، شکاف دیجیتالی، شهرنشینی سریع و گسترش روزافزون شهر‌ها به موضوع‌های اصلی برنامه ریزان و سیاست گذاران و مدیران تبدیل شده است.

دراین راستا، شهر دانش بنیان از مفاهیم جدید در حوزه مطالعات شهری است که باتوجه به مسائل و مشکلات روزافزون شهر‌ها و لزوم مدیریت و توسعه این سیستم برمبنای دانش مطرح شده است. ظهور مراکزی مانند کارخانه نوآوری مشهد و مرکز نوآوری شهری نتیجه نزدیکی تئوری‌های توسعه دانش بنیان و مدیریت دانش و مطالعات شهری است که در این چندسال در مشهد مقدس بیش از پیش نمایان است.

شهر دانش بنیان رویکردی توسعه‌ای است که هدف نهایی اش دستیابی به توسعه شهری پایدار و پیشرفت اقتصادی است. مدیریت شهری می‌تواند با بهره گیری از دانش، راه حل‌های مؤثری برای مشکلات بیابد و در عرصه رقابت جهانی فرصت‌های تازه‌ای ایجاد کند. به علاوه، رویکرد دانش بنیانی بر نظریه‌های برنامه ریزی آینده نیز تأثیرگذار خواهد بود.

توجه به پنج شاخص اصلی دارایی‌های نامشهود شامل سرمایه نامشهود، ساختار مالکیت، شاخص‌های مشارکتی، شاخص‌های صنعتی و واکنش تحلیلگران و مشتریان در ارتقای اقتصاد شهری از مواردی است که موضوع اصلی سازمان‌ها و مراکزی است که در مدیریت شهری شهر مقدس مشهد دارند.

دراین راستا، سازمان سامان دهی مشاغل شهری و فراورده‌های کشاورزی شهرداری مشهد نیز با تمرکز بر مقوله دارایی‌های نامشهود به عنوان عامل مهم مدیریت بر اقتصاد دانش بنیان و پایدار، برنامه‌هایی را در راستای تحقق اقتصاد دانش محور و شناسایی عوامل مؤثر در تعیین ارزش دارایی‌های نامشهود در دست بررسی و طراحی دارد تا دراین راستا به نتایج مناسبی ازجمله رشد اقتصادی، درآمد پایدار شهری و... برسد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->